Note van de webmaster, we doen onze uiterste best om u, via deze pagina, van de ontwikkelingen rond de restauratie van de 2225 op de hoogte te houden. Het kan echter voorkomen dat een update van de site wegens andere verplichtingen enige dagen op zich laat wachten, wij vragen hiervoor uw begrip. |
Februari 2009. | |
Maart 2009. | |
April 2009. | |
Overbrengingsrit DE-III | |
![]() |
In April wordt de diesel III voor de Spoorwegmuseum van Tilburg naar Utrecht gebracht. Een uitgebreid verslag van deze rit vind u hier. |
Aangezien de stichting de revisie van de 2225 bijna gereed heeft, zullen de updates van de site minder frequent plaats vinden, er moet namelijk wel nieuws te melden zijn.
|
|
Juni 2009. | |
![]() ![]() |
In juni worden diverse klusjes afgerond. Zo krijgt bijvoorbeeld de gereedschapskist een plekje en wordt een bak geplaatst voor diverse vloeistoffen. ![]() ![]() In de cabine worden de as- en afvalbakjes gemonteerd (foto boven). |
September 2009. | |
![]() |
In september 2009 wordt gestart met de revisie van een van de reserve draaistellen, dit zullen de laatste werkzaamheden te Tilburg worden. Deze draaistel revisie is welliswaar gerelateerd aan de 2225, maar behoort niet in dit overzicht. U vind het revisie verslag van het draaistel hier In September worden een aantal ritten gereden in samenwerking met de SSN. |
Op 3 September vertrekt de 2225 met 10 (Oostblok) rijtuigen en de SSN 01 uit van Hoek vna Holland. Bij vertrek weegt de trein ongeveer 650 ton (451 ton van de rijtuigen en 200 ton van de SSN 01). De 01 van de SSN wordt onderweg afgeleverd bij het depot van de SSN, met de rijtuigen wordt doorgereden naar Emmerich. ![]() Foto Dennis Blom Op de foto's staat de trein gereed voor vertrek uit Hoek van Holland. Voor vertrek is er overleg met de bijsturing aangezien bij de remproef bleek dat twee rijtuigen niet correct functioneerden. Het herstel van deze rijtuigen nam wat meer tijd in beslag dan verwacht. Na herstel fuctioneert alles naar behoren. |
![]() Foto Dennis Blom ![]() Foto Dennis Blom |
![]() de tractie verzorgen. Het gezelschap brengt eerst een bezoek aan het Spoorweg museum. Vervolgens gaat het door naar Amsterdam voor een rondvaart door ![]() De 65 018 blijft samen met de rijtuigen staan bij de werkplaats Zaanstraat, uiteraard wordt ook hier |
Op 8 September de volgende rit, een rondrit door west Nederland waarbij de SSN 65 018 en 2225 ![]() de grachten. Wij maken van de gelegenheid gebruik om met de 2225 een uitstapje te maken naar de Westhaven waar getankt wordt (foto links). ![]() |
"getankt" (water genomen) voor het laatste traject naar Rotterdam. |
|
![]() Foto Ronald Eisses ![]() Foto Jeroen Kooij |
Het toetje voor September is een rit met een bruidspaar en hun genodigden. ![]() Foto Vincent Prins Op 25 september (foto links en onder) zien we de 2225, SSN A-rijtuig, Lloyds Register meetrijtuig en 6500 als trein 38139 op weg van Woerden naar de Maliebaan. ![]() Foto Paul van Duin |
Oktober/November 2009. | |
Open dagen bij de SSN | |
![]() Voor diezelfde SSN is in November een slag Emmerich gereden om een rijtuig op te halen. Op de foto rechts ziet u de 2225 vertrek gereed te Emmerich. |
In Oktober is houd de SSN weer haar open dagen, ook de SMMR is hierbij met de 2225 aanwezig. Een korte impressie vind u hier. ![]() |
Foto menu. | Hoofd menu. |
Op de pagina Werkzaamheden in inzet 2010 wordt het verslag vervolgd. |